Kreativt önskande

Okejdå, nu står julen vid dörren och det har man dock märkt på vädret, så därför tänke jag skriva min "önskelista B" direkt här i bloggen ( i hopp om att tomten är en trogen läsare ).
Önskelista B skiljer sig från min Önskelista A på det viset att Önskelista A är sådana saker man kan önska sig av sina föräldrar och släkt, medans Önskelista B är en sak för jultomten.
Men vad ska jag önska mig..hm:

Fred på jorden? att det regnar pengar till alla fattiga barn? näfan! Jag ska önska mig en riktigt god och trevlig jul helt enkelt.. men framför allt att "Person X" blir påkörd av Jultomten.. Och att Jultomten har den STOOORA släden med sig. Hans orginal släde gör ju dock inte särskild stor skada.
 
Sen måste vi ju också inse realismen i det hela barn, och jag tror verkligen inte att man kan få allt man önskar sig, och jag tror faktiskt inte att tomten vill köra på personer bara för att jag skulle bli en lycklig ungjävel då...
Så därför går det även bra om "Person X" blir påkörd av följande: Jumbojet, Buss, Tåg, Pansarvagn, gammal WolksWagen från 60' talet med blommor på... Eller ( med risk för att bli för kreativa ) ett hus med hjul på.

Sen önskar jag mig dock pengar, kändis status och en sån hatt man kan ha ölburkar i.

Så ja, vi får väl se hur det går med önskningarna :P

Ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0