2009, eller är det bara nuet?

Det fanns en tid då jag älskade att blogga, men saker förändras. För er som är här inne och glor runder lite då och då så har de nog varit ganska så uppenbart då bloggen står still med jämna mellanrum, och det kan väl ändå vara lite tråk.
Men finns det någon bättre tid att skärpa sig än i början på året? nope, det tror jag ju dock inte. Så ska försöka hålla igång skrivandet, sen får vi ju se hur detta går.
Mitt nyår med Pinky, Lina och alla andra fötter som var på strand var väl ändå ganska lyckat, dock så hade man ju lite "dagen efter känsla" när man vaknade, men jag tror det är kroppens sätt att säga " okej kompis, nu har vi en ursäkt att ligga i sängen hela dagen och glo tv, utnyttja den!", och det är väl klart att man måste lyssna på din kropp, så jag och Lina har väl haft en ganska chill dag, med Mcdonalds, bullar, film och perfektion !
Bästa dagen på länge om jag måste få säga mitt, eller ja - kanske till och med bästa veckan på länge !

Men istället för att berätta hur mitt nyår var, som alla andra tycks skriva i sina bloggar ska jag skriva vad mitt nya år ska handla om tänkte jag !
För det första så ska jag ta itu med denna bloggen lite mer ju, men vad finns det mer man kan göra? Med tanke på allt som redan är förutbestämt att hända detta året så behöver jag nog inte komma på så mycket. Jag fyller ju 20, tar studenten, och sen har vi framtiden efter det med? Ska jag börja jobba,eller ska jag läsa vidare?
Om jag ska vara ärlig så lutar de just nu åt att läsa vidare, har hittat en hel del skrivar linjer,så ska nog gå en sådan i ett-två år. Annars så har jag ju ett möjligt jobberbjudande, som faktiskt låter lockande, men jag antar att tiden får utvisa det. Jag har ju iallafall redan bestämt mig för att bli rik detta året, och med tanke på att jag både tar studenten och nollar, så tycker jag faktiskt att Pelle får hosta upp rätt så mycket cash om jag ska vara ärlig. Vi kan ju hoppas.
Något som även kommer inträffa under dessa första månaderna är att jag kommer skriva klart min bok som jag har som projektarbete, och som jag nog även planerar att skicka in till olika förlag, liksom - man kan ju ha tur :P

Jag har även insett att 2009 kommer ha sina bråk och fighter, antagligen speciellt mycket med Lina,men det är ju något vi jobbar på? Och det har redan blivit lite bättre,så tills nästa år kanske vi är helt bråkfria. Kan ju hoppas.

Men nu ska jag nog tränga ner mig i sängen bredivd törnrosa.

Ha de !
och på återsyn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0